onsdag 4 november 2009

norge

Tommy Tokyo & Starving For My Gravy anser jag vara ett alldeles fenomenalt band och efter att ha låtit mig övertalas av Stefan att lyssna på Date Rape av Sublime (som jag egentligen inte ens vill nämna, än mindre länka) lyssnar jag gärna till något bättre, t.ex The Circle Must Be Broken.
Min vän Nils Conrad (The O Key Convention) tror jag det var som gjorde mig uppmärksam på Tommy Tokyo. Det var ett tag sedan men det var en bra dag!

Efter en minuts googlande vet jag nog också hur det gick till. Jag träffade Conrad tillsammans med hans kumpaner Jon, Espen och Alf på Arvikafestivalen 2006. Vi lärde känna varandra, höll kontakten, åkte tillsammans till Uppsala Reggaefestival samma år. Sedan dess har jag varken träffat Jon, Espen eller Alf, men Conrad träffade jag igen på Arvikafestivalen i år. Vi har hela tiden haft kontakt via inget mindre än MySpace, Facebook och MSN. Här om dagen fick jag förfrågan på Facebook, skickad av Jon, att bli ett fan av Tellusalie. I Tellusalie spelar bland annat Alf och sjunger gör Ole-Jørgen Ottesen, bror till Tommy Tokyo. Jag anar att alla, mer eller mindre, känner till varann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar