onsdag 23 december 2009

berlin del 1, på skattjakt

Så första dagen lämnade vi Johannes lägenhet samtidigt som karln själv. Han skulle till skolan. Vi åkte till Checkpoint Charlie utan egentligt syfte. Siri ville väl fota och visst blev det typ tre bilder. Vi åt frukost på något stresskonditori och valde att dela på en ostnågonting och något typ av bakverk som Siri lät sig fascineras utav. Det smakade cirka pyton. Jag påminde Siri, den diabetikern, om att ta sitt insulin och kvinnan upptäcker till rena förskräckelsen att hon glömt det hemma. Det var då vi tog tre bilder och åkte tillbaka till Miendernågonting.

Sen reste vi för att hitta någon second hand-butik, mest för Siris räkning och så butiken Get A Life, vilken jag av misstag hittat på Internet när jag fortfarande befann mig i Stockholm och inte hade en aning om att jag skulle resa till Berlin, där butiken faktiskt ligger. Så vi hittade dit och frågade mannen i kassan, som för övrigt pratade den mest usla av engelska typ, om han hade någon aning om var Clash ligger. Någon pub som Jensa, trummiz i Spökstan, tipsat mig om. Han visste, men sa att dit skulle vi inte. Vi skulle absolut till Trinkteufel! Mer om Trinkteufel vid senare tillfälle. Nu ska jag arbeta.

1 kommentar:

  1. Trinkteufel? - Var det inte där utanför skandalrockaren Pete Doherty slängde ölglaset genom bakrutan på en parkerad bil för ett tag sen och blev haffad av polisen?
    Låter som ett lattjo hak. Fast vi andra brukar dricka ur och lämna glaset i lokalen när vi går. Det är mycket enklare så.
    Garou

    SvaraRadera