tisdag 1 december 2009

vete-papperen

Idag har jag sorterat papper. 21 är en lagom ålder för att börja sortera papper tycker jag. Tidigare verkar från vettet. Jag började inse att varje gång jag får en lönespecifikation eller månadens kontoutdrag så vet jag inte var jag ska göra av papperen. Det är som om jag tänker "Jaha, vad ska jag göra av det här? Ska jag bara lägga det här var som helst? Måste det ligga framme? För all framtid?" Nu har jag en pärm och inte två med papper huller om buller utan en med ordning och sådant. Vi får se om jag vet var jag ska lägga nästa papper jag får.

Ceasars - Paper Tigers brukade jag lyssna på om vintern för mången år sedan, vete katten hur många (Vete-Katten var för övrigt ett av min morfars favoritkondis. Nu är han död. Ligger på Kungsgatan, konditorit alltså). Jag minns att jag lyssnade på den när jag sprang och gled på snön och isen som låg på den väg jag bor. Det var nog, som nämnt, en del år sedan, fast jag kan nog göra det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar