lördag 6 februari 2010

it's punk rock

Så jag tittartillbaka på det ljuva punk rock-livet vi levde i Berlin. En bild för att representera hela resan finns att tillgå och jag ska visa den för er. Så småningom, men i detta inlägg. Lovar.

Tobias är på väg till Bålsta eller redan framme för att möta Kalle och Martina som han ska ta med hit. Han har lovat att handla cigg på vägen, vilken tur jag har. Tills vidare dricker jag Nils Oscar India Ale, smakrika fanskap. Gudskap. Jag undrar vad pappa sysselsätter sig med och jag undrar om jag orkar gå ut och röka och jag gläds mäkta åt att jag ska se Cock Sparrer 10 april. Det blir ett kalas utan dess like. Vilken lördag.

Magnus har avböjt från resan till Göteborg för Jävlaranamma. Han har viktigare saker för sig och jag är dödsbesviken, men han är en vuxen man och bör kunna överväga och jag får helt enkelt anta att det viktigare han har för sig faktiskt är viktigare. AIK's premiär i allsvenskan ursäktar han sig med och hoppas jag inte är den enda anledningen till att han stannar hemma. Visst förstår jag att han vill närvara då, men det är ju inte vilket band som helst som han i tre månaders tid sagt att han absolut ska följa med och se. Utan tvekan. Det är Jävlaranamma. Älskade Jävlaranamma. Han är inte tillräckligt ledsen för att han inte är från Göteborg.

Och nu vad alla har väntat på. Den världsbra bilden som nog inte säger mer än hela tusen ord men kanske mer än tio. Bilden är på Ilias, som vi träffade i Berlin på just den puben bilden är tagen, fast dagen efter, och Siri som varken hon eller jag lade märket till först, men nog är hon med. Enligt Ilias är det mesta punk rock och även om vi hälften av gångerna får lov att hålla med honom bör det inte vara tveksamt för någon vad bilden visar.

Vi hade varit på maskerad förstås, men hade vi varit hemma i Sverige hade kvällen lidit mot sitt slut så vi tog av ren vana av oss våra masker. Och kastat dem någonstans eller gett dem till flickan i baren. Ilias hade varit utklädd till ett lokomotiv och Siri till en zebraff (en zebrarandig giraff, för er mindre allmänbildade). Jag var utklädd till ljusbäraren själv och vann avsevärda priser. Förstås.

1 kommentar:

  1. Tja, vart köper man biljetterna till cock sparrer? jag är inte så insatt i sådant här, men vill ge det till min polare som fyller år och lyssnar på dom! Tack!

    SvaraRadera