söndag 25 april 2010

glad och lite ledsen

Okej, jag har sett dem förr. Både i Järna för ett bra tag sedan nu och på Kafé 44, men det förra helgen. Igår kom jag nog ändå till insikt att Moosequartet (hemsida) nog är ett av mina absoluta favoritband. I världen. Jag gillar Tom Waits och kan omöjligt säga att Moosequartet inte är Waitsinspirerade, men de har tagit det bästa och gjort det till sitt. Det känns lite sorgligt just nu, att jag kanske inte ens längre tycker att Tom Waits är genomvärldsbäst ur alla vinklar. Nu kanske det bara gäller sett ur några perspektiv och inte alla. Känner mig lite upplyst också. Seriöst.

Åh, det är lite segt och jag saknar redan Tom. Jag saknar hur jag inte kunde lyssna på Poor Edward (spotify) efter det att jag förstod att historien var sann. Nu tror jag inte att jag bryr mig längre. Eller ok, jag kan fortfarande bara lyssna till introt.

Så jag är glad och lite ledsen för att jag gillar Moosequartet så. När de spelar igen vet jag inte, men då ska definitivt Peter följa med. Han har lovat och svurit och en vacker dag är det dags igen. Har han andra planer då, får han faktiskt förklara hur dumt det har blivit och att han dubbelbokat och faktiskt måste se Moosequartet. Inte kan han fg på date, eller fika med någon tjej från klassen eller gå på fest, på vilken han ska få spela sin favoritplaylist. Inte kan han vara sjuk eller behöva plugga eller hitta på ursäkter.

Nu väntar vi på pizza, jag och Tobias. Behöver åka förbi Siba eller något läckert de närmaste dagarna för att köpa brännbara CD-skivor och fodral för jag tänker visst betala för skivorna Moosequartet bränt mig. Som överenskommet.

Bra summering från igår: Jag och Siri hann umgås ca 7 minuter innan vi begått ett brott: stulit möbler ur en kontainer. Vi delade på en hamburgertallrik på lokalpuben och reste sen till KGB. Tobias och Anton kom. Camilla också. Fick skivpresenter. Moosequartet spelade. Roligt att Marxie kom förbi. Ända från Malmö. Nästan. Jag blev full. Dansade i fyra sekunder och kippade sedan efter andan. Jessica och Hanna kom. Sa hejdå till Siri och Marxie. Jag provade morfarns hatt. Två gånger. Sa hejdå till Anton. Fick autografer. En två gånger. Några ingen gång. Satt ned. Gick ut. Sa hejdå till Camilla. Delade taxi hem med Hanna och Jessica. Ja, och Tobias.

Hade en hurraisk kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar