måndag 26 april 2010

dödstråkig verklighet på kontoret, hejdå

Någon skriver till mig på MSN.

LoNNy säger:
Jag vill att det ska vara runt 25-28 då är det ok att sitta ute

Alltså, vad ska jag svara? Okej? Vad bra. Jaha. Ja, det vore jätteskönt, hihi! Eh. Jag ska jobba nu (fast det ska jag inte. Än). Är det o-ok att sitta ute nu? Det vill du. Jaså.

Nej, det fick bli "okej".

Nu går jag snart. Det här kontoret påminner inte alls om romantiserad arbetarlitteratur och förstör idags stämning. Dessutom är här tomt. För att allt skulle vara som en dröm nu borde här vara fullt av slitna kollegor här med vilka jag bara kan snacka dynga med för att de inte duger till annat. Hejdå.

Jag ska bara - och plötsligt är idag som vilken dag som helst - diska, kissa och ringa Peter.

2 kommentarer:

  1. Hej söta du!

    Jobbar du på kontor? :)

    SvaraRadera
  2. NEEEEJ, jag äter lunch på kontor. Varför är alla bombade i pallet?! Tror ni jag äter hemma hos kunderna?! Eller på restaurang?! Herregud!!!

    SvaraRadera