måndag 19 april 2010

okänd, kvinna

Igår for jag, Tobias och mor min in till Södermalm och Hornstull Strand för att se Anna Odells utställning och därtill en debatt. Det var en god söndag, mycket spännande och berörande. Hem åkte jag djupt imponerad och glad i hågen. Om det var meningen struntar jag egentligen i. Jag tycker emellertid att det är en smula frustrerande att få reda på att jag snarare chockeras av folks dumhet än motsatsen, men svar på tal och goda sådana stillar min frustration en aning.

Sen är det ganska härligt att chockeras av dumhet för en gångs skull. Jag inser att min människobild nog är lite naiv och det är skönt emellanåt. Vore jag cynisk och bitter dagarna i ända skulle det nog prägla mitt utseende efter en tid och jag vill nog inte att folk ska se på mig hur jag är. Det verkar tråkigt tycker jag. Nog om det och mer om utställningen, men inte så mycket. Den var bra och gå dit!

Utställningen Okänd, kvinna verkar pågå till och med tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar