fredag 13 november 2009

ånger

Imorse insåg jag att jag glömt ladda min iPod och att jag skulle få gå utan musik hela dagen. Och dagen började bra tills jag gick till tåget och en huvudvärk kastade sig över mig som om den vore ett hungrigt lejon. Typiskt, tänkte jag. Hur som helst... innan det satt jag och Tobias i köket. Jag åt frukost som vilken behärskad människa som helst, medan Tobias slängde i sig sin frukost, liksom varje morgon. Jag beklagade mig över att jag inte skulle ha någon musik och han tolkade mina uppenbara hintar som att jag ville låna hans mp3-spelare. Fick jag inte! Så jag tog den när han inte såg och gömde den.

Innan han gick fick jag världsdåligt samvete och bekände mina synder och tänkte att ärlighet varar längst, men icke! Fick inte låna den i alla fall. Ledsen. Ångrar mig.

1 kommentar:

  1. Slå Tobias i huvudet med iPoden.
    Eller kom ihåg att ladda den innan du går och lägger dig på kvällen?

    Garou

    SvaraRadera