onsdag 18 november 2009

peters ögon

För att citera mig själv: "Jag hatar inte inställda tåg eller försenade bussar eller för tidiga bussar eller trasiga dörrpar. Jag hatar SL för evigt. Det är enklare så." Det är ett skitjävla bra sätt.

I december någon gång åker jag och Siri till Berlin, vad fan vi nu ska dit och göra. Biljetterna var billiga och visst hade Siri över huvud taget tänkt på att åka dit någon gång men jag då?! Jag flänger med som en vante i ett snöre. Det blir säkert bra. Om vi bara tar reda på när det var vi skulle åka och om vi tog ledigt då eller om vi tog ledigt fel. Jag tror vi gav upp planerna på att couchsurfa, löser boende på annat sätt. Jag lägger över allt ansvar på Siri. Det känns sådär. Lagom jätteskönt.

Och Peter bloggar inte för att han fått för sig att han inte kan sitta framför datorn mer för att hans ögon då ska dö. Sådant tror han på. Det är inte mitt fel att min bror är skvatt galen, från vettet, befängd eller bara dum i huvudet.

4 kommentarer:

  1. Säg åt honom att sätta på sig brillorna i väntan på de nya. Och lär honom mitt motto: "allt går om man vill".

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Världens godaste kebab finns i Berlin!
    /Erik

    SvaraRadera
  3. Men Erik, den fanns ju inte där? Det hela var ju bara en enda stor illusion?

    /Sara

    SvaraRadera
  4. FINNS DEN DÄR ELLER INTE?! JAG GILLAR FAKTISKT MAT!

    SvaraRadera