tisdag 24 november 2009

berlin waits for no one

Jag skulle skriva ett bloginlägg men skrev istället ett kort mail till min far och så var lunchen slut! Nästan slut! Några låtar. Jag skriver ikväll, jag lovar. Inte lovar, lovar, men lovar. Ja, halvt. Skitsamma.

Den 14e december är det hyllningskväll till Tom Waits, Berns salonger, 175kr! Det är en måndag. Jag hade tagit ledigt om det inte vore för att jag redan har gjort det. Jag ska tyvärr (eller tyvärr och tyvärr, men...) befinna mig i Berlin då. Med Siri. Som en dröm. Hurraiskt. Ja, ja.

Cock Sparrer - Gotta Get Out


Blur - Parklife






Jag vill ogärna jobba idag. Som jag skrev till pappan: Jag vill ha julfest och alkohol och minnesluckor och högre lön.

3 kommentarer:

  1. Hyllningskväll till Tom Waits? Och du är i Berlin? Sunkigaste stan i Europa, tycker jag. Hitler har aldrig flyttat därifrån. Typ?
    Tom Waits: bäst av alla som finns i dag. Det finns bara en som är bättre. - Och det är inte Gullan Bornemark.
    Läs Lowside of the Road när du ligger och har tråkigt på hotellrummet.
    Garou

    SvaraRadera
  2. Nu när TV4 ska direktsända bröllopet mellan Kickan och Janne i Storkyrkan nästa sommar. Just när de står där och fumlar med ringarna framför altaret och ärkebiskopen - då säger det Tjoff! i rutan. "Programmet sponsras av Lidl och Rusta och ElGiganten." Och sen när fyran kommer tillbaka till bröllopsprogrammet igen efter åtta minuter - då är hela gänget redan på väg ut ur kyrkan.
    Steffo och Malou refererar från orgelläktaren. Paolo Roberto är expertkommentator och Dogge Doggelito vimmelreporter med knastrig mick ute på stan. Succé?
    Jag hoppas att du får riktigt roligt i Berlin. Trots Tom Waits på Södran i Stockholm?
    Garou

    SvaraRadera
  3. Rätt tyst på bellmanbloggen.
    Sitter Bellman på Bysis? Har Bellman inte betalat?
    Har Bellman blivit blind? - Och med en Bellman i Berlin?
    Kör hårt, för fan. Man kan inte sitta och softa hela tiden. Inte när man vill vara superbloggare.
    Blindstyret får köpa ny brillor. Och hon i Berlin får satsa på en ny baddräkt. Till nästa sommar.
    När Bert Bennys och Berits rockar loss i Båstad.
    Garou

    SvaraRadera