söndag 8 november 2009

dr feelgood

I fredags var jag och Tobias på El Amir på Gamla Brogatan - ganska trevligt ställe - och drack Murphy's i väntan på sällskap och snart dök Julius upp, men utan sina båda kompanjoner. Tydligen var de och åt på Kebab House. När Anton var för drucken för att bli insläppt på El Amir gick vi till KGB i tron om att samma öde väntade honom, och således oss, där. Därför var vi på väg till KGB för att inte komma in och för att sedan dra till BO. Vi kom aldrig till BO utan gled in på KGB utan att Anton stötte på annat problem än det att knyta sin ena sko. Det regnade och han var minst sagt en kanske inte rolig, men ändå underhållande syn.

Folket där var dock till besvikelse så vi undvek dem och hade ändå en mycket trevlig kväll. Framför allt njöt jag av lugnet och trivseln som uppstod när bara jag och Tobias var kvar och inte för att de andra gett sig av utanför att det i allmänhet blev ganska folktomt och kvällens så kallade DJ spelade vad än vi ville höra. Om han hade det. Det var bland annat Wonderlust King(Gogol Bordello) och Poison Ivy(The Coasters) och Polsk Zchlager(KSMB).

I lördags var jag hos min syster och firade hennes 29-årsdag. Gav henne svarta Martens, 10 hål, vilket onekligen gladde henne. Därefter mötte jag Tobias och Anton för en promenad till Golden Gate för en öl. Jag var så trött (Peter antecknar) att jag inte ens orkade åka hem och utan att låta det märkas bönade och bad jag om att vi skulle gå till Carmen, men bara av en enda anledning. Det är alltid folk där och även om jag inte är något stort fan av folk så är det verkligen inte uppiggande att sitta på halvtomma Golden Gate som dessutom är hemtrevligt och mysigt. Risken fanns att jag somnat om vi stannat kvar.

Utanför Coop på vägen till Carmen kom en kvinna och sa till Anton som stod i dörren för att stjäla lite av Coopvärmen att han inte kunde stå där för att dörrarna då skulle tro att han är ett barn och därför inte stängas. Åt det hade vi jätteroligt! På Carmen blev jag piggare och två öl senare drog vi till Folkets för kebab och Londonviadukten för buss. På en madrass i en garderob lade jag mig omedelbums för att sova, medan gossarna drack Irish Coffee. Anton försökte förklara likheten mellan klassisk musik och hårdrock som jag uppfattade det. Inte förrän de somnade, somnade jag.

Just det! Och Anton beställde en Bloody Mary av en bartender på Carmen. På denne bartenders rygg stod det "RIKTIG BARTENDER" och ändå var Maryn någon blaskig burkmix. Det roade oss mer än något annat även om det var förargligt.

Och vi var överens om att de spelade skitmusik på Carmen tills de spelade Dr Feelgood med Cool James & Black Teacher. Då kunde jag inte längre hålla med övriga i sällskapet. Nix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar