torsdag 12 november 2009

svaleri

Är det inte fler som ska tatuera två svalor på bröstet?

10 kommentarer:

  1. Det har Sofia gjort. För hundra år sedan

    SvaraRadera
  2. Jag ska tatuera ett lejon.

    /Sara – er syster

    SvaraRadera
  3. Ett lejon och en måne. Jag ska förklara vid tillfälle.

    /Sara

    SvaraRadera
  4. Vad är det för dösnack om svalor?
    Och lejon? - Lägg ner, för fan!

    Nu när alla är tatuerade är bara de 'unika' som inte ränner runt med svalor och lejon, Bajens klubbmärke och pojk- alt. flickvännens namn på rumpan.

    Det är bara gamla beckbyxor som får vara tatuerade. Endast en segelskuta tvärs över bröstet och ett hjärta eller ankare med texten 'Mamma' under räknas.
    Allt annat är bara trista efterapningar.

    Svalor? - Ladusvala eller backsvala? Hus eller rost??

    Varför inte en asgam i stället? Jag tycker att det är en mycket finare fågel.

    Och: hur gör man när man får på käften av ett golv? - Läser Bellmans mamma hans och Ulla Winblads blogg? Vad säger hon då?

    Garou

    SvaraRadera
  5. För att få på käften av ett golv räcker det med att man är tillräckligt rund om fötterna för att... falla!

    Öl nu och skål!

    SvaraRadera
  6. Jag fattar. Jag blev påhoppad av ett golv själv en gång.
    För mer än 45 år sen tror jag att det var.
    Sen har jag lyckats hålla golven ifrån mig.

    Fast en gång ungefär samtidigt var det en elak lyktstolpe...

    Bellman borde kanske ta det lugnt med spriten? Annars kan det hända att han hamnar på Bysis. Där är det tufft till 1000: då får inte ens Ulla Winblad hälsa på.

    Garou

    SvaraRadera
  7. Svalor? - Det är mest för... mesar.
    Jag tycker att asgamen är en 'riktigare' fågel, på nåt sätt. Hederligare.
    Svalor jagar mygg och knott och ladusvalan sitter mest på telefontrådar. - Vad är det för enastående i det?
    Och nu när alla har mobiler och det snart inte finns några trådar mer: var ska svalan sitta då?

    Asgamen fuskar inte: han kan sitta hur länge som heslt på en torr trädgren under den svavelgula obarmhärtiga ökensolen och vänta på att nån förbipasserande ska falla död ner framför näbben på honom.
    Det är lite annat än telefontrådar och knott och mygg.

    Lejon verkar också lite larvigt. - När det finns lodjur: vackrast i den svenska vildmarken. Skogens konung, om jag fick bestämma.

    Fast som sagt: en skuta för fulla segel. Ett hjärta eller ett ankare. Det enda som räknas.
    Varför ser man inga såna tatueringar nu för tiden?

    Skål själv. Jag tar en grappa i stället för öl.

    Garou

    SvaraRadera
  8. att pierca sig i naveln när man e man e det nya svarta.

    SvaraRadera