måndag 28 december 2009

1000 bahn

Jag ska köpa en pärm idag, tänkte jag. Eller ett album eller en tom bok av något slag. I den ska jag klistra in allt som kan tänkas påminna mig och Siri om våra oumbärliga resor tillsammans. Den största kärleken jag tror vi delar sedan Berlin är kartan vi har över U-Bahn, S-Bahn, Ring-Bahn och några (förhoppningsvis inte alla) busslinjer. På den har vi antecknat allt av värde och jag kikar fortfarande på den flera gånger om dagen. Den ger mig en bra magkänsla helt enkelt. Bra papper.

Ingen ska tro att jag inte är besviken på Peter för hans brist på engagemang vad gäller den här bloggen. 1000 besökare-festen är uppskjuten till dess han bryr sig. Förvisso firade jag i helgen, men det var det bara jag som visste. När kalaset väl är planerat lovar jag att annonsera här klart och tydligt så att alla vet, inklusive Peter. Tror jag. Det blir maskerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar