fredag 15 januari 2010

kanin på/i maskerlin

Det här var alltså i Berlin. Halvsynd att Peter inte kunde komma. Som ni ser var vi på kalas. Det var på pub Franken, tror jag. Vi hade jätteroligt och jag vann pris för bästa... ja, ni ser ju vad jag föreställer (eller till och med är med min inlevelseförmåga). Siri var utklädd, men till något annat och vann således ett annat pris.
Vi försökte beställa ale, men fick veteöl. Dock inte mig emot.

Kepsen lånade jag av någon som inte pratade engelska. Eller svenska för den delen. Kanske kunde han göra sig förstådd på tyska. Man kan ju anta det, men aldrig veta säkert. Om vi inte får tag på vaskern och frågar ut honom ordentligt. Kanske tillsammans med någon som pratar både svenska och tyska och som vi dessutom litar på. Jag vet emellertid inte varför vi skulle anstränga oss så till den grad för att ta reda på någonting som inte ens intresserar någon av oss... föga. Egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar