torsdag 18 februari 2010

and get away with it

Den här hittade jag i någons bilddagbok och jag fick en liten släng av "jaha, det är därför jag har ett konto på bilddagboken för jag har aldrig vetat"-uppenbarelsen. Sen var jag jävligt snabb på att logga ut för i övrigt roas jag ju måttligt av att sitta och bläddra igenom folks tiotusentals bilder. Det är inte riktigt min grej och därav går ännu en sak upp för mig: Det finns ingen anledning för mig att ha ett konto på bilddagboken och således är det inte särskilt konstigt att jag aldrig känt till anledningen. Jag är helt enkelt inte tillräckligt instabil mentalt för att hitta på saker som inte finns... förutom när jag hittar på en del saker som inte finns, men snart gör det. Ja, efter mitt påhittande. Nog.

Hade en hata poliser-diskussion med mamma när jag och Tobias hälsade på henne på Gotland. Jag sa rakt ut att jag inte riktigt förstod polishatet eftersom poliser bara är människor liksom alla andra och det fick jag äta upp. Mamma påstod sig förstå precis med tanke på att de får begå våldsbrott utan att bli dömda. Det ses nödvändigtvis inte ens som ett brott och de följer dessutom ofta order hur vansinniga order de än blir beordrade att följa. Bara tanken på det känns farlig. Sen arbetar det visst till viss del för staten, men snarare för kapitalet och kapitalets skull. Och visst hjälper poliser också människor som har det svårt, men det får vi sällan veta. Hon förklarade helt enkelt för mig och jag kände mig jättedum och nu.... nu ska jag leta efter en maskeradbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar