lördag 6 februari 2010

för att dödskallar är så häftiga

Sitter dagen till ära vid datorn. Inte gjort på mången dag, men det är blott en inbillning. På kontoret datorerar jag och även hemma, men sällan mer än i några få minuter. Det räknas sällan. Tobias har rest till Jakobsberg och systemet för mer Pistonhead, en öl jag igår fann på bolaget på väg hem från jobbet. Det var en dödskalle på dem och en säsongsöl, så jag väntade inte en sekund utan kastade den i korgen likt en vilde. Precis innan Tobias skulle resa bestämde vi oss för att öppna en och smaka om det var någon idé att köpa fler. Ja, med tanke på att det inte är någon vidare dyr öl. 11 eller 12 spänn. Mitt minne är osäkert men långt. Någon annan bild än den på bolagets hemsida hittar jag inte.

Lyssnar på Bella Ciao av Modena City Ramblers och ska städa. Har lovat att städa. Tänker städa. Snart. Bara en gång till. Tobias vänner, Kalle och Martina, från Västerås kommer på besök ikväll. Jag ska så gott jag kan försöka bete mig och vara representabel så att Tobias slipper skämmas. Eller så gör jag precis tvärtom, bara för att få mig ett skratt. Kanske blir det maskerad, men förmodligen inte. Dock är det maskeradbilder på väg någon gång snart för Hanna har fått igång MSN Messenger på sin dator nu, så att hon kan skicka dem!

Modena City Ramblers - Bella Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar