lördag 6 februari 2010

uggla, det självklara valet

När jag och Siri skulle åka till Berlin var det mycket blandade känslor och vi var osäkra på om vi skulle komma iväg över huvud taget eftersom en av årets roligaste maskerader var samma dag som avresan. Efter många vilda diskussioner och prioriteringstabeller, poänglistor och gräl kom vi i alla fall överens om att det kanske skulle finnas en liten möjlighet, om allt flöt på utan oanade hinder, att vi skulle hinna till maskeraden först och till Skavsta sedan. Såhär såg jag ut på maskeraden och hur Siri såg ut kunde jag inte se genom de där små hålen förstår ni väl. Jag vann pris, men det var inte utdelning förrän jag och Siri var i Berlin så Peter, som inte ens var utklädd? tog emot mitt pris och livnärde sig på vatten resten av kvällen eftersom att han inte hade råd med annat.
Försökte motivera Peter till att möta upp oss lite tidigare och visst klä ut sig, men det gick sådär utan mun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar