torsdag 15 april 2010

en resa genom förra helgen

I lördags såg jag Cock Sparrer, Agent Bulldogg och Gatans Lag, som jag har längtat. Det var jag, det var Vivvi, det var Tobias, det var Jone och ca 800 personer därtill. Vad roligt vi hade, men inga bilder.

Det var den lyckligaste dagen i Tobias liv, sa han.

Vi... började på fredagen då Jone kom från Örebro och han och Tobias drack sig glada ganska fort. Jag tog det lugnt fast mig emot, men jag skulle till läkaren på lördagen. När klockan närmade sig 22 stegade vi till vår närmsta lokalpub där vi stannade, men inte till stängning. Pojkarna var fulla och hungriga så jag gjorde två dubbelmackor var till var och en av oss och på dem var det bacon, sallad, majonäs, tomat, ost och salt och peppar. Deliciöst. Lite mycket majonäs kanske. Sen sov vi gott och vaknade strax.

Jag tog mig till Odenplan medan Tobias och Jone åt frukost. Så bokade jag gastroskopi till kommande onsdag, lyckligt ovetandes om hur vidrigt det är, åkte hem, duschade, klädde mig och kladdade lite i ansiktet, drack en öl! Jone och Tobias var återigen glada, plockade på sig de sista ölen de hade innan vi tog det långa benet före till stationen, mötte Magnus på vägen och åkte till KGB. Magnus skulle spela, tillsammans med övriga i Spökstan, men först sound check:a och det var, hej och hå, dubbelbokat. Dessutom serverades ingen öl ännu så vi sa hej och hejdå, åkte till Medborgarplatsen (vilket är en tunnelbanestation med väldigt många bokstäver, lika många som Midsommarkransen), stegade till Carmen, drack och rökte och snackade och snart dök några västeråsbor upp från ingenstans.

Vi drack upp och sökte rätt på en bankomat, tog tuben med än fler vänner och bekanta, men inte till mig och väl vid Gullmarsplan mötte vi Vivvi som hade med sig chips. Vi tog oss ner till Fryshuset och hängde in jackor och plunta i garderoben, drack öl! väntade och hörde allra först Agent Bulldogg. Gatans Lag därpå och Cock Sparrer sist. Med omplåstrade skoskavsfötter gick jag ut tillsammans med Tobias, Vivvi och Jone och Vivvi som bor precis där någonstans försvann direkt. Jag och karln åkte hem medan Jone for någon annanstans och hade förhoppningsvis mycket trevligt. Vi sov.

Vi vaknade och beställde pizza, hade en mycket trevlig morgon och ringde Jone som var på väg tillbaka hem till oss. När han kommit åt han resterna av Tobias pizza och sen tog vi oss ner till en den lokalpuben som ligger lite längre bort för att se på fotboll, men de visade inte matchen Tobias så gärna ville se förrän en timma senare (han hade ju kollat på någon engelsk hemsida och inte räknat med att vi ligger en timma efter). Jag minns inte vilken det var. Det var Liverpool VS. Fulham, kanske i omvänd ordning. Vi drack London Pride och pissöl och snart tog Jone tåget till Centralen och därifrån tillbaks till Örebro. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar