fredag 9 april 2010

lite mer om hjulferren -09

En bild från julferren med jobbet också. Det är några månader sedan. Agnes passade på att klä sig extra varmt eftersom att termometern ute visade -16°C. Jag och Siri var två av få som visste om att nissen under kostymen inte var någon mindre än Agnes, vår medarbetare och ibland även vikarierande samordnare eller så. Jag tror dock att hon hade något fuffens för sig efter att kalaset tog slut runt halv två eftersom att hon vägrade följa med oss till tunnelbanan fastän hon var tvungen att ta den hem. Hon skulle säkert på något hemligt agentuppdrag och med mumie-kostymen kunde hon kamouflera sig i snödrivorna.

Jag själv var utklädd till en fluga mest som ett internskämt mellan mig och Siri. Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig om jag skulle ha fluga eller slips kvällen till ära och ja... resten går inte att förklara särskilt väl för utomstående. Jag vann i alla fall pris för mina superbrillor.

Vem Siri föreställde behöver jag dock inte förklara, men jag talar om det ändå: Ozzy Osbourne. Siri som är nykterist passade på att verkligen klä ut sig och en rejäl placebofylla slog till runt 23-snåret. Hon gick loss på dansgolvet i två och en halv minut innan hon satte sig och upprepade något osammanhängande i ansiktet på en pelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar