fredag 9 april 2010

otåligt

Tiden ska gå lite fortare snart. Hoppeligen. Allt sker så fasligt långsamt. Peters utveckling bland annat och andra.

Igår förberedde jag lite curry av Magnus hemma hos honom-gjorda röda currypasta och nu har jag inget att göra tills jag ska tillaga lite kyckling till och koka ris. Riskokare är häftiga, men jag har ingen. Min syster har en med papegojor på. Helt otroligt...

Jag ska duscha och jag säger till mig själv att jag bör göra det riktigt riktigt långsamt, fastän jag vet att det inte tjänar något till. När man har massor av små sår över händerna är det inte behagligt att duscha. Mest svider det och än mer svider det att inte veta varifrån såren kommer. Så jag kommer att duscha fort. Sen? Borde jag baka något mer? Ja, utöver kladdkakan jag bakade igår för att döda tid? Den tog max tio minuter att göra och ugnen skötte resten. Tack så jävla mycket för det. Vad skulle jag göra sen? Hade jag tillåtits värma kakan på egen hand igår hade klockan säkert varit 16 redan och maten hade varit serverad.

Tick, tack, tick, tack...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar