onsdag 17 februari 2010

femtio och en dag

Det är 51 dagar kvar tills Cock Sparrer spelar på Fryshuset och det känns som om det är 51 dagar kvar tills det är vår. Så går det när svensken klagat på snöfria jular i tio år. Plötsligt blir det riktig vinter och det dröjer inte länge förrän vi klagar på den. Gnälliga svenskar, men inte för gnälliga. Man vill ju inte framstå som gnällig.

Vid den här tiden på året brukar det se ut som det gör ute nu, men det brukar inte ha gjort det i två månader. Någon frågade mig om jag gillar vintern och snö och jag kunde uppriktigt svara att jag inte gör det längre, men jag vet att jag ska göra det igen. Nästa år. Eller om två år.

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte vilka Cock Sparrer och Dartbuster och Stan Rogers är. Tobias??
    Måste man det?
    Jag är mer inne på Bertil Boo. Towa Carson. Tornehave och Den rockande samen. Såna grejer.
    Garou

    SvaraRadera
  2. Cock Sparrer är världbästa punk rock-bandet kanske genom tiderna, Darkbuster (inte dart...) är också det ett bra ett bra band men kanske snarare hardcore punk. Stan Rogers är mannen bakom låten Barret's Priveteers som jag älskar och Tobias är min pojkvän som jag också älskar.

    Vilken fruktansvärd kärlekskommentar det här blev. Hur som helst. Du kan ju alltid gå till biblioteket och ta reda på't om du vill veta. Som du brukade skriva till mig när mina ögon gick i kors efter dina namntjocka mail!

    SvaraRadera
  3. Kollade med mitt bibliotek i Uppsala. Där hade de aldrig hört talas om Cock Sparrer och Darkbuster. Och då är ändå mitt bibliotek det näst största i Sverige. Tror jag. Det är i alla fall helt säkert det äldsta.
    Tobias är också en okändis där, men jag hajar ändå. Lycka till!
    Och hälsa mamma nästa gång du slår till på Gotland.
    Garou

    SvaraRadera