onsdag 10 mars 2010

peter, vad annars

Jag har tappat tron på Peter. Senast igår sa han att han skulle skriva ett inlägg framåt kvällen, men inte har det kommit något inlägg från honom. Han är helt enkelt värdelös och jag har ingen nytta av värdelös. Det kan till och med jag räkna ut att han är ute och letar efter instabila kvinnor han kan vilja ha i fyra dagar innan han ger sig ut på jakt efter en ny. Jag vet inte om de blir kära i honom eller om de bara letar efter någon som kan tro att de är oförstörda och förnuftiga. Broes before hoes var vad jag trodde, men tji fick jag. Skrattar bäst som skrattar sist.

Såhär vinner vi aldrig blog awards och våra vilda fantasier som blivit drömmar går aldrig i uppfyllelse. Nu när jag som bäst sitter och skriver ännu ett besviken-på-Peter-inlägg kommer jag till insikt att han står i vägen för mig and the Bellmans. Samtidigt är han en del av det. En värdelös del som inte gör sitt jobb, men jag kan väl inte avskeda honom? Jag är för trött för att hålla igång en blogg på egen hand, men det är precis vad jag gör nu.

Syftet med bloggen som var inget, har försvunnit. Mina och Peters öppna och odramatiska konflikter har, inte plötsligt, blivit en monolog och jag måste börja tänka igenom allt jag gör så att jag har koll på om jag går över gränsen och blir galen. Han är i skolan nu, Peter, men jag ringer honom ändå. Ska skälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar