tisdag 11 maj 2010

öl mot kaffe, cigg mot snus

Idag äter jag pencillin och tittar ut. Inte ett moln kan jag se mellan persienner och träd. Det bådar gott så jag hostar och klär på mig. Ska häva i mig kryddstarka nudlar om en stund... och tömma och fylla diskmaskinen så fort den rena disken svalnat. Skickade ett sådant snabbmeddelande till Jessica på Facebook och hon kanske kommer till lokalpuben på en kaffe senare. Hoppas. I detta sjuktillstånd dricker jag faktiskt inte öl. Vill på riktigt bli av med hostan för gott den här gången. Otroligt.

Drar dit om en och en halv kanske. Lagom till att jag kan gå hem med Tobias när han kommer från jobbet. Om inte Jessica slår en sigge förstås.

Jag har inte mycket gemensamt med mina vänner förutom några. Få. Färre än de tror. Det är awsome... Heja Tobias. Och Magnus.

Och jag måste sluta röka. Eller måste och måste. Min läkare sa att jag bör försöka snusa istället för att röka. Det känns som om jag väljer bort en av mina världsbästa vänner och det svider. Sjukt. Så jävla sjukt.

gudslamm.bilddagboken.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar